De tant en tant et cauen a les mans discos inclassificables, estimulants i sorprenents. És el cas d’aquest Retaule d’avars, una mena de suite creada a partir de textos d’autors molt diversos que parlen de la passió destructiva anomenada avarícia: la Divina Comèdia de Dante, L’avar de Molière, L’escanyapobres de Narcís Oller… i fins i tot una carta de Fèlix Millet enviada al Jutjat d’Instrucció núm. 30 de Barcelona i un text anònim rebut pel mateix jutjat. Les músiques, majoritàriament composicions originals de Gregori Ferrer i Aleix Puig, membres del Brossa Quartet de Corda, són d’un altíssim nivell, piquen l’ullet a èpoques diverses des del punt de vista estètic i estan interpretades brillantment. Damunt aquest coixí sonor, es mou amb naturalitat la veu del contratenor Jordi Domènech (un cantant de dicció clara i intel·ligible, cosa poc habitual en el terreny dels cantants lírics), i fins i tot les intervencions del duo de hip-hop Falsalarma s’hi integren amb una lògica estètica que sobre el paper ens hauria semblat com a mínim discutible. Aquest treball és una bona demostració que les estètiques més diverses no són necessàriament excloents i que, posades intel·ligentment al servei d’un projecte sòlid, poden complementar-se i enriquir-se mútuament de maneres insospitades. No us el perdeu: val molt i molt la pena. – M.P.