facebook twitter
info@brossaquartet.com
La venjança d'Abdel

La venjança d'Abdel
Folkestral

Les transformacions

Anys i panys

Leon

La venjança d'Abdel

Sonores absències

Brossa contra Pedrals

Chinnok Wind

Com Panys

Temps al temps

5 sensacions

La roca i el núvol

"Viatge d'hivern" de F. Schubert

Faristolitis. Un concert per a tots els públics

Retaule d'avars

Moderns

Cordes grillades

Ojos de mil años

Cançons dels brigadistes

Un altre Wittgenstein, sisplau o l’Holocaust

Música al cinema de Segundo Chomón

Astrud i col·lectiu Brossa

Tocatina

Pobres bestias

Efecte 2000

Músiques de l'Holocaust

Música Mediterrània

Mos-Art

He posat la Lluna al tocadiscos

L’estiu de 1676 el compositor barroc anglès Henry Purcell va escriure una suite incidental basada en una obra de teatre d’Aphra Ben, una de les primeres escriptores femenines professionals de la historia de la literatura. La peça, titulada “La venjança del moro”, és una tragèdia colossal que deixa curts als guionistes de les millors series d’avui en dia. Situada a la península ibèrica, en plena època de la “reconquesta” i les revoltes mudèjars, l’obra relata el periple del jove príncep Abdel, que mogut per la venjança contra el cruel assassinat del seu pare, s’infiltra en una cort cristiana on les famoses pulsions de l’amor i la voluntat de poder convertiran la història en un bany de sang.

El Quartet Brossa proposa al violinista i percussionista Mohamed Soulimane abordar aquesta peça musical barroca, accentuant la voluntat de Purcell d’imitar sonoritats morisques, i tot fent-la interactuar amb músiques tradicionals àrabs de l’època. Per fer-ho convergir, també comptaran amb la inestimable ajuda de les cordes polsades de Santi Figueras, especialista en música barroca i músic de visió molt eclèctica i transversal. D’aquesta manera, i tot acompanyant-ho de la narració de la història d’Aphra Ben - adaptada pel poeta Elies Barberà per la ocasió - per part de la televisiva Ana Ycobalzeta, descobrirem com de rica és la música i la cultura quan es teixeixen ponts i diàlegs. I com de trista i gèlida és la humanitat quan es sustenta en la por, l’odi i la violència.

-Suite Abdelazer de H. Purcell
-Cançons tradicionals àrabs

Intèrprets:

-Quartet Brossa : Aleix Puig i Pere Bartolomé, violins / Imma Lluch, viola / Marçal Ayats, violoncel
-Mohamed Soulimane: violí àrab, percussions, àrabs i llaüt
-Santi Figueras, instruments de corda polsada i percussió
-Anna Ycobalzeta, narració

-Text i adaptació de l'argument: Elies Barberà
-Argument original: Aphra Ben